Bine de stiut Postari

Atenție la zahărul ascuns

Ma intreb ce ar fi industria alimentara fara zahar? Zaharul a devenit indispensabil, pentru ca are proprietati conservante, este ameliorator de gust si poate modifica gradul de vascozitate a unor alimente. Daca studiati etichetele produselor de pe rafturi, veti vedea ca  este omniprezent, de la paine la mustar, de la mezeluri la vin, de la suc de rosii la maioneza. Asta daca vorbim de alimente care, in mod normal, n-au nevoie de asa ceva. Si cum diabetul zaharat a devenit boala secolului, -numai in Romania vorbim de 2 milioane de diabetici,- ar trebui sa fim mai atenti la alimentatia noastra si a copiilor nostri si sa evitam aportul inutil de zahar.

Asadar:

       Evita bauturile dulci. O cutie obisnuita de cola contine 30-40g (in jur de 6-8 lingurite) de zahar, adica foarte mult!  In loc sa bei suc de mere, de exemplu, mananca un mar. Acesta va avea un gust la fel de dulce, dar consumul total de zahar va fi mult mai mic si vei beneficia si de aportul de fibre din coaja si pulpa fructului. Evita sosurile sau dessing-urile indulcite. Incearca vinaigrette sau maioneza de casa ca alternativă. 

      Fii atent cu privire la alegerile pentru micul dejun. Multe dintre cereale contin niveluri ridicate de zahar. In schimb poti opta pentru produse alimentare, cum ar fi fulgi de ovaz, ouă, iaurt natural sau paine cu unt sau branza. 

      Minimizeaza consumul de alcool. Alcoolul este creat atunci cand levurile descompun  zaharul. Dacă acest proces nu este finalizat, zaharul poate ramane, ca in cazul vinurilor albe dulci, cidru sau bere.. Orienteaza-te catre produse crude si proaspete, ori de cate ori ai posibilitatea. 

      Multe fructe au gust mai dulce crude decat fierte, iar produsele alimentare la temperatura camerei, vor avea un gust mai dulce decat aceeasi mancare congelata. 

      Daca preferi indulcitori, sfatul meu este sa folosesti stevia. E naturala, fara calorii si super dulce. Se amesteca pudra de stevia cu putin lichid inainte de utilizare. In acest mod poti controla mai bine gustul.  Adauga lichidul treptat – este surprinzator cat de putin ai nevoie. In cazul in care o prajitura are bucați mici de alimente dulci, cum ar fi stafide, caise confiate, rahat si bucati de fructe, poti reduce dulceata amestecului pentru blat, fara sa se observe.

      Incearca sa exploatezi alimente dulci in mod natural: lapte de orez, lapte condensat prin fierbere prelungita, nuci de caju, fructe proaspete, fructe uscate si legume, cum ar fi morcovii si cartofii dulci. 

      Fii creativ cu topping-urile. Incearca decorarea prajiturilor cu frisca, crema de branza, nuci intregi sau fructe, proaspete si uscate, ciocolata neagra. Utilizeaza alimente integrale in cazul in care este posibil. Acest lucru poate include semințe, nuci intregi, cereale integrale, fructe si legume. 

      Mananca inteligent. Portiile  mici si rare, cheia marilor succese! Stiu ca rima era alta, dar asta inseamna ca te poti bucura de un desert, fara sa exagerezi cu aportul de zahar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *